Starea de bine în școală – de la dovezi științifice la practica școlară prin cercetare – acțiune
Magdalena Balica, International Baccalaureate
Conceperea și implementarea unui proiect de colaborare între instituții de învățământ universitare și preuniversitare, mediul de afaceri și societatea civilă
Mușata Bocoș, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
Incluziune pentru persoanele cu Tulburari de Spectru Autist
Laura Chezan, Old Dominion University
Eficiența Modelelor de Formare și Dezvoltare Profesională a Cadrelor Didactice
Valentina Chicu, Universitatea de Stat din Moldova
Modele de intervenție bazate pe date Educația incluzivă de calitate
Luminița Costache, UNICEF
Programe de evaluare și intervenție în funcțiile executive – instrumente facilitatoare ale incluziunii Proiectul REMEX
Cristina Costescu, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-NapocaAdrian Roșan, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
Tehnologii digitale în educația matematică a elevilor cu cerințe educaționale speciale
Carmen David, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
Cristina Costescu, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
Formarea profesorilor în aria dezvoltării unui mediu incluziv
Ciprian Fartușnic, Unitatea de Cercetare în Educație
Merima Petrovici, Ministerul Educației
e-Incluziune, tehnologii asistive și interventii bionice la persoane cu dizabilități
Alois Gherguț, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Reforma învățământul terțiar: Soluție pentru creșterea echității învățământului superior?
Georgiana Mihuț, University of Warwick
Intersecționalitate și dizabilitate
Mihai Predescu, Universitatea de Vest din Timișoara
Argumente și soluții digitale pentru un sistem flexibil de asigurare a dreptului la educație pentru copiii care își însoțesc părinții în migrație temporară
Călin Rus, Institutul Intercultural Timișoara
Analiza de Date Participativă și Creșterea Impactului Social al Cercetării Calitative: Provocări Practice și Etice
Leyla Safta-Zecheria, Universitatea de Vest din Timișoara
Migrantul conectat – Language trainers, language coaches și un bun professor
Cornelia Saurer
Impact social, camp social, lupte sociale...si invers?
Sabina Stan, Dublin City University
Repere legislative, educaționale și sociale ale utilizării incluzive a limbii semnelor române (LSR)
Ioana Tufar, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
Scurtă Analiză Diacronică și Sincronică a Incluziunii în Educație la noi
Traian Vrasmas, Universitatea Ovidius Constanța
Educația incluzivă între viziune și necessitate
Ecaterina Vrăsmaș, Universitatea din București
Instituție gazdă:
Universitatea de Vest din Timișoara
Coordonatori:
CS I, Dr. Ciprian Fartușnic, Unitatea de Cercetare în Educație, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
Prof. univ. dr. Adrian Marian Roșan, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
Conf. univ. dr. Laura Chezan, Timișoara, Old Dominion University, USA
Dr. Gabriela Nicolescu, Oxford University, UK
Lect. univ. dr. Claudia Borca, Universitatea de Vest din Timișoara
Descriere:
Dincolo de progresele înregistrate în ultimii ani, România se confruntă încă cu numeroase provocări în aria sprijinului persoanelor în risc de excluziune. Workshop-ul propus se centrează pe dimensiunea educațională a incluziunii și reunește specialiști recunoscuți la nivel național și internațional într-un eveniment de două zile. Prezentările și sesiunile de întrebări și răspunsuri vor documenta, într-o analiză de etapă, impactul diferitelor programe, strategii și intervenții în aria incluziunii, asigurării șanselor egale și reducerii riscului de segregare.
Vor fi discutate, pornind de la date de cercetare de calitate, aspecte legate de participarea diferitelor grupuri vulnerabile la măsuri de sprijin, dintr-o dublă perspectivă (demand driven și supply driven). Vor fi analizate arii de impact specifice pentru persoane dezavantajate socio-economic, cu dizabilități și/sau CES, din mediul rural, de etnie romă sau migranți, în contextul măsurilor privind incluziunea socială, reducerea sărăciei, promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale. De asemenea, vor fi valorificate, cu sprijinul reprezentanților comunității științifice diaspora și al altor experți participanți, idei privind politicile recente dezvoltate la nivel internațional în aceste arii. Evenimentul va fi astfel un forum de dezbatere privind viitoare intervenții inovative inspirate de politici la nivel internațional, cu o atenție specială acordată analizei condițiilor de transfer.
Aria tematică a workshop-ului propus explorează comprehensiv cadrul larg al incluziunii grupurilor vulnerabile, a persoanelor cu dizabilități, al diversității, echității educaționale și sociale de la politici educaționale la practici fundamentate pe evidențe științifice. Va fi de interes și relevantă expunerea și analiza modalității prin care produsele de cercetare pot fi diseminate într-un mod inedit și pragmatic, totodată.
Contact:
Lect. univ. dr. Claudia Borca, Universitatea de Vest din Timișoara
Email: claudia.borca@e-uvt.ro
Locatie:
Universitatea de Vest din Timisoara, Blvd. Vasile Pârvan, nr. 4, sala 601